Foștii mei clienți nasoli în design

Clientul este stăpânul atâta timp cât are dreptate. Am învățat să spun și nu după ce am avut contact cu piața. Contrar așteptărilor, veniturile mele s-au dublat când am învățat să îmi aleg clienții. Iată câteva dintre e-mailurile pe care le-am primit de la clienți, printre care și edituri de renume. Toate acestea sunt întâmplări reale.
„Avem o poză blurată de la o lansare de carte, iar autorul cărții stă cu spatele la cameră. Nu poți să îl întorci și să îl pui pe un afiș?”
„Avem un PDF bun de tipar de la o carte în format A4, n-ai putea să micșorezi fișierul în B5 și să nu se facă mic textul, iar toate pozele de pe pagini să rămână la locul lor, în pagină?”
„Înțeleg că ai pus fonturi și imagini de la tine, dar de ce e atât de mare factura că doar textul genial a venit de la mine?! Eu am fost creierul. Întotdeauna, cum mama spunea, munca pe calculator e muncă de cinci minute. 5 lei nu-s destui pentru afiș? Dar vezi, că după ce îi arăt șefului, dacă nu-i mulțumit, îmi vreau banii înapoi.”
„N-am folosit lucrarea făcută de tine, că nu ne-a plăcut. Sau poate am uitat să o scoatem la tipar în timp util. Nu mai știm ce s-a întâmplat, dar nu ne-a plăcut ce s-a întâmplat. În fine. N-am folosit-o! Ne vrem banii înapoi.”
„Îmi place posterul, dar nu îmi place deloc designul. N-ai putea să îl rearanjezi, să fie în stilul Word95? Știi, firma noastră e chiar din 1995 și clienții s-ar prinde că e o legătură între stilul acela și poster.”
„E OK cartea. Dar nu te plătesc, că nu îmi place de tine. Cum poți dovedi că tu ai făcut cartea dacă tot textul e scris de mine?”
„Am licență de la Piratebay.org pe imagini, mă faci mincinos?”
„De ce nu pot face modificări pe PDF? De ce mi-ai blocat accesul la textul meu? Te dau în judecată!”
„Ți-am zis să îmi trimiți un portofoliu cu cum pui tu în pagină textul pentru cărți, niște exemple, nu texte în spaniolă. Ce e aia lorem ipsum? Cum să citesc eu asta?!? Trimite ceva în românește și îți spun dacă faci sau nu design bun, te învăț eu cum se face. Ai noroc că sunt într-o dispoziție în care iau ucenici și dau sfaturi. Dar va trebui să îmi faci și mie reducere un pic.”
„Înțeleg că ești la o înmormântare până la ora unu, dar nu înțeleg de ce nu poți lua un nou proiect până la ora 12.”
„Dacă îți trimit cartea din tipar, nu poți face modificări? Mi-ar trebui să îl pui într-un alt format, mai mic. Că doar ești designer, lumea zice că faci minuni.”
„Am o bucătărie la care m-am gândit că îi trebuie un grafic deseign, cu cât ați putea să o faceți...? Stau într-un bloc B10, mai la centrul capitalei, dar dacă vă dau ciubuc, nu îi puteți aplica pe perete un font roșu la preț de A4?”
„Am o imprimantă laser de ultima generație. De ce apare poza alb-negru când o printez? Ce i-ai făcut?”
„Am trimis fișierul la tipar, dar mai trebuie făcute corecturile acum.”
„Dacă n-ai poze, improvizezi. Ieși în câmp și faci tu una cu mobilul. Vezi să fie și Ștefan cel Mare în ea. Cu sabia ridicată, să alunge bozgorii.”
„Cu cât tehnoredactezi o foaie față-verso?”
 „Arată super, dar nu m-a dat pe spate designul tău. Pentru 20 de lei mă aștept la mai mult.”
„Să știi care sunt profilele de culoare, diferențele dintre Quark și InDesign, Corel și Illustrator, cum se trimite la tipar este o muncă de junior, basic knowledge, dragă.” – O mare firmă de publicitate de lângă Episcopie

Comentarii